[ تاریخ موسیقی ]

[ تاریخ موسیقی ]

[ تاریخ موسیقی ]

[ تاریخ موسیقی ]

پارس جی اس ام


,پارس جی اس ام,پارس جی اس ام تبریز,پارس جی اس ام موبایل,پارس جی اس ام اریا,پارس جی اس ام فرخشهر,فارس جی اس ام,فارس جی اس ام,فروشگاه پارس جی اس ام,سایت پارس جی اس ام,ساپورت پارس جی اس ام,موسسه پارس جی اس ام تبریز,میهن جی اس ام,اسان جی اس ام,اسان جی اس ام موبایل,اسان جی اس ام فروشگاه,فارس جی اس,فارس جی اس م,Fares Gay,Fars-gsm Shop,Fars Gsm Showthread,Fares Gsm,فارس دیجی,فروشگاه فارس جی اس ام,سایت پارس جی اس ام,سایت فارس جی اس ام,سایت ساپورت پارس جی اس ام,مشکل سایت پارس جی اس ام,وب سایت پارس جی اس ام

عکس ملیحه نیکجومند


,عکس ملیحه نیکجومند,عکسهای ملیحه نیکجومند,عکس قدیمی ملیحه نیکجومند,عکس جوانی ملیحه نیکجومند,عکسهای قدیمی ملیحه نیکجومند,عکس ملیحه نیکجومند,عکسهای ملیحه نیکجومند,عکس قدیمی ملیحه نیکجومند,عکس جوانی ملیحه نیکجومند,عکسهای قدیمی ملیحه نیکجومند

اس ام اس صبح بخیر


,اس ام اس صبح بخیر,اس ام اس صبح بخیر عاشقانه,اس ام اس صبح بخیر عشقم,اس ام اس صبح بخیر گفتن,اس ام اس صبح بخیر خنده دار,اس ام اس صبح بخیر انگلیسی با ترجمه فارسی,اس ام اس صبح بخیر عاشقانه جدید,اس ام اس صبح بخیر 92,اس ام اس صبح بخیر انگلیسی,اس ام اس صبح بخیر عزیزم,اس ام اس صبح بخیر عاشقانه انگلیسی,اس ام اس صبح بخیر عاشقانه جدید 92,اس ام اس صبح بخیر عاشقانه 93,اس ام اس صبح بخیر عاشقانه ترکی,اس ام اس صبح بخیر عاشقانه 92,اس ام اس صبح بخیر عاشقانه کوتاه,اس ام اس صبح بخیر عاشقانه غمگین,اس ام اس صبح بخیر عاشقانه به همسر,اس ام اس صبح بخیر عشقم,اس ام اس صبح بخیر عشقم 93,اس ام اس صبح بخیر عشقم 94,اس ام اس صبح بخیر عشقی,اس ام اس صبح بخیر عشقی,اس ام اس صبح بخیر عزیزم,اس ام اس صبح بخیر به عشقم,اس ام اس صبح بخیر برای عشقم,اس ام اس صبح بخیر گفتن عاشقانه,اس ام اس صبح بخیر گفتن,اس ام اس صبح بخیر گفتن جدید,اس ام اس صبح بخیر گفتن به همسر,اس ام اس صبح بخیر گفتن به عشقت,اس ام اس صبح بخیر گفتن به عشق,اس ام اس صبح بخیر گفتن به دوست,اس ام اس صبح بخیر گفتن عاشقانه,اس ام اس صبح بخیر گفتن سرکاری,اس ام اس صبح بخیر خنده دار,اس ام اس صبح بخیر خنده دار عاشقانه,اس ام اس صبح بخیر خنده دار 93,اس ام اس سلام صبح بخیر خنده دار,اس ام اس های صبح بخیر خنده دار,اس ام اس صبح بخیر گفتن خنده دار,اس ام اس صبح بخیر 92 خنده دار,اس ام اس صبح بخیر عاشقانه انگلیسی با ترجمه فارسی,اس ام اس صبح بخیر به زبان انگلیسی با ترجمه فارسی,اس ام اس صبح بخیر عاشقانه جدید,اس ام اس صبح بخیر عاشقانه جدید 93,اس ام اس های صبح بخیر عاشقانه جدید,جدیدترین اس ام اس صبح بخیر عاشقانه,اس ام اس عاشقانه صبح بخیر گفتن جدید,اس ام اس صبح بخیر جدید 92,اس ام اس صبح بخیر شهریور 92,اس ام اس صبح بخیر عاشقانه 92,اس ام اس صبح بخیر اسفند 92,اس ام اس جدید صبح بخیر شهریور 92,اس ام اس سلام صبح بخیر 92,اس ام اس صبح بخیر انگلیسی با ترجمه,اس ام اس صبح بخیر انگلیسی با معنی,اس ام اس صبح بخیر انگلیسی با معنی فارسی,اس ام اس صبح بخیر انگلیسی,اس ام اس صبح بخیر به انگلیسی,اس ام اس صبح بخیر به زبان انگلیسی,اس ام اس صبحت بخیر عزیزم,اس ام اس سلام صبح بخیر عزیزم,اس ام اس های صبح بخیر عزیزم,اس ام اس صبحت بخیر عزیزم,اس ام اس عاشقانه صبح بخیر عزیزم,اس ام اس صبح بخیر عزیز,اس ام اس عاشقانه صبحت بخیر عزیزم

چهار شنبه 06 خرداد 1383

چهار شنبه 06 خرداد 1383

موسیقی جامعه برده داری ، چنانچه بخواهیم از روی تصاویر گروههای موسیقیدانان قضاوت کنیم ، غالبا ً پولیفونیک یا چند صوتی بوده است . چنیدین خواننده و نوازنده ، با هم آغاز می کردند و با آنکه احتمالاً همگی با یک آهنگ و یا نوای سنتی آغاز می کردند ولی هرکدام بسته به نوع صدا یا ساز ، به بدیهه خوانی یا بدیهه نوازی می پرداخته اند . موسیقی متشکل از نواهای پیچیده و در هم آمیخته پدید آمد ، هر چند باز هم بر بدیهه نوازی استوار بود و با موسیقی چند صوتی و بسیار سازمان یافته سده های میانه تفاوت فراوان داشت . در همین جوامع بود که نخستین تلاشها برای به روی کاغذ آوردن موسیقی به عمل آمد . در خط موسیقی هیچ کدام از این فرهنگهای اولیه ، زیر و بمی و فاصلة زمانی با دقت لازم برای هر قطعه موسیقی نشان داده نشده است . خط موسیقی آن روزگار ، گاهی تصویری از حرکات دست و انگشت رهبر گروه  نوازندگان یا خوانندگان بود . یونانیان ، پیشرفته ترین خط موسیقی را بر اساس محل انگشتها به هنگام نواختن هر ساز تدوین کردند. موسیقی در این جامعه ها نیز دقیقاً ریتمیک بود . حرکات پیچیده رقصهای مذهبی را منعکس می کرد ، و در آن نه فقط از انواع گوناگون تنبک و دایره زنگی بلکه از انواع زنگها و زه ها نیز استفاده می شد و نتیجه اش نوعی موسیقی آوازی و ضربی بود . در آفریقا گونه ای از موسیقی ریتمیک به عنوان وسیله ارتباط شکل گرفت که نوایش از مسافات دور شنیده می شد . در این    جامعه های اولیه  ، موسیقی ، شکلی دو گانه به خودش گرفت که در سراسر حیات بعدیش ـ همچنانکه بلا بارتوک Bela Bartok آهنگساز بلغار می گوید ـ ماندگار شده است . ممکن است « زیر نفوذ زبان واقع شود » ، حالتهای درونی بازتابی را پدید آورد ، یا  « زیر نفوذ ریتم واقع شود » و حرکت در جهان خارج را به دنبال آورد . 

دهکده ، دربار ، کلیسا

دهکده  ، دربار ، کلیسا

 

در اروپای سده های میانه ، همانند جامعه برده داری ، بخش عمده تولید ثروت در روی زمین صورت می گرفت . طبقه حاکم متشکل از امپراتور ، پادشاه و اربابان زمیندار ، زمین و القاب خودشان را از عطایای خداوند می دانستند ، و کلیساهای سده های میانه نیز این نظریه را تایید و اجرا می کرد.دهقانان و سرفهای آزاد نیز همانند بردگان ، سخت وابستة خدمت به اربابانشان بودند ؛ فعالیتهایشان از چهارچوب خاصی فراتر نمی رفت و خودشان در معرض فقر ، طاعون و گرسنگی بودند . لیکن برخی از اینان که دلاور و سخت کوش بودند می توانستند راه گریزی پیدا کنند ، از جامعه طرد و راهزن شوند ، یا در شهرکها و شهرهای رشد یابندة آن روزگار به کارگران روزمزد ، صنعتگرد یا بازرگان تبدیل شوند . دهقانان نیز می توانستند دست به شورشهایی بزنند که از لحاظ گستردگی در جامعه برده داری سابقه نداشت . این شورشهای سده های چهاردهم ، پانزدهم و شانزدهم ، نقش بزرگی در فروپاشی فئودالیسم ایفا کرد .

امپراتوری مقدس روم و دستگاه کلیسا ، به گفته تامس هابز Thomas Hobbes « شبح امپراتوری متوفای روم بودند که تاج بر سر نهاده و بر مزار آن نشسته بودند . » از لحاظ نظری ، امپراتور و دستگاه کلیسا به اتکای سلسله مراتبی که از امپراتور تا سرفها و از پاپ تا کشیش محل کشیده شده بود، بر سراسر اروپا حکومت می کردند . در واقع ، مسیحیت در سده های سیزدهم و چهاردهم در اثر مبارزات میان امپراتور و پاپ بر سر قدرتی که هر یک می خواست بر دیگری اعمال کند ، متزلزل شده بود . پاپ ، کاردینالها و اسقفها به نوبه خود زمیندارانی ثروتمند و قدرتمند و اشراف و فرمانروایانی این جهانی بودند .

در سراسر اروپا شهرهایی بازرگانی و صنعتی پدید آمدند که ظاهراً به کلیسا ، امپراتوری و اشرافیت وفادار بودند . جمعیت این شهرها ، یعنی « طبقه متوسط » فئودالیسم ، با سلسله مراتب فئودالی ، در این صنفهای متعلق به حرفه ها و پیشه ها ی گوناگون سازمان یافته بود و در آن کارگران رئیس صنف از کارگران روزمزد و کارگران روزمزد از شاگردهای بالاتر بودند . لیکن این شهرها از ورای دیوارهای محکمشان در برابر امپراتور ، پاپ و اشراف ، با مقامهای دنیوی و آسمانیشان ، می جنگیدند. این شهرها در حکم مراکز کوچک جمهوری بودند . این شهرها در حکم یک مرکز کوچک جمهوری بودند ، برای خودشان شهردار ، بخشدار یا فرماندار انتخاب می کردند ، که در هر کشور نام خاصی به آن داده شده بود . البته دامنة این دموکراسی ناچیز به فقرای شهرها نمی رسید تا چه رسد به دهقانانی که روی زمینهای خارج از محدودة شهرها کار می کردند . لیکن همین مبارزات طبقه متوسط شهرها عامل نیرومندی در فروپاشی فئودالیسم بود و به تشکیل دولتشهرهایی چون جمهوری ونیز و کمون فلورانس انجامید . این شهرها از پیدایش دولتهای ملی مستقل از امپراتور و پاپ پشتیبانی می کردند ، مانند فرانسه ، انگلستان ، و در برابر ادعاهای اشراف داخل قلمرو خویش با هم متحد می شدند .

موسیقی در سده های میانه همچون پوسته ای « جادویی » داشت . در سده چهارم ، آمبروسیوس قدیس St.Ambrose ، اسقف میلان که دست اندر کار جلب مردم به کلیسا شده بود ، سرودهای مذهبی بسیاری بر اساس آهنگهای مردمی تصنیف کرد . هواداران زبان اصیل ، او را متهم کردند که « مردم را با آوازهای جادویی افسون کرده است .  » در سراسر سده های میانه مردم تصور            می کردند  که صدای ناقوس خواصی جادویی دارد و می تواند دیوها و شیطانها را برماند . کیمیاگران از علائم موسیقی به عنوان بخشی از مخلوط عوام فریبانه جادو و آنچه بعدها علم شیمی نامیده شد استفاده می کردند . موسیقی نیز در سده های میانه مبنایی طبقاتی داشت و بازتابی از ترکیب طبقاطی جامعه فئودالی بود . در کنار موسیقی مردمی دهقانان ، موسیقی دربارها و موسیقی رسمی کلیسا و موسیقی رشد یابنده طبقة متوسط شهرها یعنی بورژوازی نیز وجود داشت . هر یک از این ها کمک خاص و مهمی به رشد موسیقی کرد ، اما هر کدام از دیگری سرچشمه می گرفت .

در میان دهقانان ، میراثی از خاطره ها ، اشعار حماسی و افسانه ها وجود داشت که دهان به دهان گشته و به آنان رسیده بود ، و خنیاگران در دربارهای قیبله ای ـ زمانی که پادشاهان پیشاپیش   اعضای قبیله به نبرد می رفتند و تفاوتی بین زندگی ایشان و زندگی کمون نبود ـ خاطره ها ، اشعار و   حماسه ها را به آواز خوانده بود . پاره ای جشنها و مراسم نیز از زندگی قبیله ای به ارث رسیده بود ، مانند به را انداختن کارناوال ، رقصهای بهاری و برداشت محصول ، رقصهای روز اول ماه مه ، جشنهای همسر گزینی و عروسی . برخی از این جشنها و مراسم جذب مسیحیت شد ، مانند جشنهای کریستمس و ایستر .

لیکن این هنر مردمی ، که موسیقی و شعر ، رقص و شکلک سازی را در هم می آمیخت ، فقط از بقایای زندگی قبیله ای نبود . این هنر را دهقانان به عنوان فرهنگ مستقل خودشان و وسیله ای برای مبارزه با نیروهای ستمگر جامعة فئودالی شکل دادند ، همچنانکه بعدها بردگان سیاهپوست در ایالات متحد آمریکا خاطرات فرهنگ آفریقا را به عنوان شکل هایی از ارتباط و مبارزه با بردگی حفظ کردند و معناهایی به آنها دادند که فقط برده ها می توانستند بفمهند . بدینسان بود که هنر اولیه و قبیله ای دستخوش تحول شد ؛ شیوه های زندگی ، خصلت و مبارزات دهقانان سده های میانه را به عنوان مضمون جدید خود برگزید . افسانه های باستانی ، مانند افسانه رابین هود Robin Hood که بیانگر نفرت مردم از دربار و اشراف بود ، « ممنوع » اعلام شد . در نمایش های موسیقی دار مذهبی و ترانه های  عوام و صنعتگران شهری ، مانند سرودهای و نغمه های کریسمس ، نه بر شخصیت مسیح به عنوان پادشاه بلکه بر نماد عامیانة مادر و کودک با حالتی فقیرانه که پادشاهان در برابرشان زانو می زدند ، تاکید شده است . اشعار و بالادهای حاوی علائم رمز گونه اولیه ، به آوازها و ترانه های انقلابی دهقانان راه یافت ، مانند بالادهای عرفانی و فنا ناپذیر « جان بارلیکون » . نوعی از آواز عاشقانه ، همسرگزینی ، لالایی خوانی ، کار در مزارع و کارگاههای ساده نیز شکل گرفت .